• Dazu die PB....

    Zum Erbarmen...

    Dieser Text wurde nach alter, neuer und eigener Rechtschreibung geschrieben und ist daher fehlerfrei!
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  • Die Speed-Machine von Ulrich Stanciu erlebt also nach über 40 Jahren ein Revival. Erinnere mich noch gut an die Stunden in meinem damaligen Keller. Ging dann nach ein paar Einsätzen auf den Müll. War damals allerdings schon ein Twinser.

  • Die Speed-Machine von Ulrich Stanciu erlebt also nach über 40 Jahren ein Revival. Erinnere mich noch gut an die Stunden in meinem damaligen Keller. Ging dann nach ein paar Einsätzen auf den Müll. War damals allerdings schon ein Twinser mit US-Box.

  • 3 neu Foil-Slalom-Shapes von Starboard für 2023:

    https://windsurf.star-board.co…il-slalom-windsurf-board/


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  • Das Duke ist auch wieder am Start:

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  • 2023 Starboard ULTRA & HYPER und offensichtlich bereits jetzt schon sofort lieferbar.




    2 komplett neue Waveboard Shapes in der Starboard Range. ULTRA und HYPER decken alle Bedingungen rund um den Globus ab, wobei die Empfehlung für Spots an Nord,- und Ostsee sowie sämtliche Euro-Wavespots eindeutig auf den ULTRA fällt.


    ULTRA im Detail:

    Mit dem ULTRA steht ein komplett neues Waveboard in den Startlöchern der 2023er Range. Ein innovativer Thruster Shape wartet in einer Range von 78 – 100l auf euch und bringt das Surfboard Feeling zurück ins Windsurfen.

    Vom Wave Einsteiger bis zum Profi ist der ULTRA radikal über den vorderen Fuß zu fahren, hält Speed und nimmt dabei jeden noch so engen Turn mit einer Menge Grip.

    Tipp: Wood Sandwich Bauweise

    Mit lediglich 6,2kg Gewicht beim ULTRA 78 bis 6,9kg bei der 100l Version ist die Wood Sandwich Variante der Preis-Leistungs-Sieger in der Range. Der VK liegt hier bei 2299€


    2023-Ultra-Wave-Windsurf-Board-1320x487.jpg


    HYPER im Detail:

    Neben dem ULTRA als Thruster Shape positioniert Starboard für 2023 den HYPER als Quad in der Range. Entwickelt wurde dieses Board von Antoine Martin, neu im Team und Gewinner des letzten Aloha Classic Worldcups auf Maui.

    Antoine, bekannt als radikaler Fahrer, wünscht sich ein ebenso radikales Board. Beim HYPER zeigt sich dies in einer kompromisslos, aggressiven Rockerline und dünnen Rails. Der Fokus auf "Performance Sizes" in 78, 83, 88 und 93l und die exklusive Carbon Reflex Sandwich Technologie unterstreicht dies zusätzlich. Wer ein radikales Quad-Board sucht, liegt hier also genau richtig.

    2023-Hyper-Wave-Windsurf-Board-Range-1320x727.jpg

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  • Naja, die Spannung nimmt das Luffpanel auf.

    Die Masttasche kann durchaus entspannt sein. Ist natürlich nicht schön und kann auch Geräusche/Verwirbelungen verursachen...

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  • Ich habe schon recht viel Spannung im Segelkörper aber etwas weniger Spannung in der Masttasche. Daraus resultiert aber auch ein geringerer Druck auf den Cambern und eine weichere Rotation.

    Wer sich hinter meinem Rücken den Mund über mich zerreißt, ist genau in der richtigen Position um mich am.......

  • Hab ich eben bei maximum-surf gefunden:

    2023 Severne FOX

    The next generation Fox is designed to take performance freeride to the next level. Just as its predecessor,

    the Fox V3 maximises full power-on blasting capability through the choppiest water you can find.

    Continuous rocker, moderate tail width and extreme forward vee provide unique levels of control.

    Thrives on overpower. Confident commitment where others caution. Blaze through the corners

    with the best gybe in the business.

    Don’t let the comfort deceive you – in real world conditions, the Fox delivers unmatched high

    performance fun.

    SIZES: 95 / 105 / 115 / 125 / 135

    UPGRADES:

    • NEW OUTLINE IMPROVES ACCELERATION AND BOTTOM END
    • NEW, AESTHETIC ROUND NOSE
    • INTEGRATED RAMPS UNDER FRONT AND REAR PADS
    • LIGHTWEIGHT DECK PADS
    • NEW MID RANGE 115 SIZE
    • NEW 135 WITH NARROWER OUTLINE, MORE COMPACT DESIGN
    • DYNAMIC BRAND COORDINATED RED COLOUR SCHEME

    SEVERNE TECHNOLOGY

    • REFINED MANUFACTURING ACCURACY
    • DURABLE PERFORMANCE FIN
    • THERMO FORMED DUAL DENSITY PADS
    • HEX 4 FINS AND STRAPS

    TECHNOLOGY:

    I. INCREASED STABILITY

    Parallel outline reduces drag and increases

    stability especially during overpower.

    2. OPTIMAL CONTROL

    Pronounced panel vee through tail sections for

    optimal control and superb gybing.

    3. FAST ACCELERATION

    Lowered entry angles and refined rear outline

    for more efficient acceleration

    4. REDUCED FATIGUE

    Optimised deck angles and ramped deck pads

    maximise comfort, ensuring ideal foot angles

    for reduced Fatigue.

    5. CHOP SLICER

    Deep vee with double concave through front

    sections to penetrate chop effectively and to

    increase rail height.

    6. GYBING WITH STABILISERS

    Bevels through front sections to keep the

    forward rails clear of the water in choppy

    conditions. Massively improves comfort, safety

    and gybing ability.

    7. F-SERIES FINS

    Rather than just matching an existing fin to a

    board, each F-Series fin is customised to the

    exact Fox board it’s designed for. Rake angles

    increase as board size decreases to maintain

    control as conditions get more extreme.

    Surface area, base chord length and profiles

    SIZE LENGTH WIDTH WEIGHT SAIL RANGE RIDER WEIGHT RANGE FIN BOX FIN (SUPPLIED)
    95 236 61 TBC 4.7 - 6.7 60-75kg = big board, 80-95kg = small board POWERBOX SV F-SERIES 320
    105 239 65 TBC 5.5 - 7.8 70-85kg = big board, 90-105kg = small board POWERBOX SV F-SERIES 360
    115 241 69 TBC 6.0 - 8.0 75-90kg = big board, 90-110kg = small board POWERBOX SV F-SERIES 380
    125 244 71 TBC 6.5 - 8.5 80-95kg = big board, 100-120kg = small board POWERBOX SV F-SERIES 400
    135 249 76 TBC 7.0 - 9.5 95-120kg = big board, 115-140kg = small board POWERBOX SV F-SERIES 440

    FOX 95 236X61

    The Fox 95 defines highwind fun.

    Fast, secure rocker and outboard

    footstraps for high speed blasting.

    Narrower tail and pronounced vee

    combine with the inboard footstrap

    positions to double as a bump and

    jump weapon. Fox 95 excels in open

    ocean, big swell, choppy water and

    high wind conditions with multiple

    tuning options.

    FOX 105 239X65

    The 105 Fox is the all-round

    board with a broad wind range

    for all water conditions. Handles

    rough open ocean conditions with

    ease. Performance combined with

    comfort. Or explore exciting full

    throttle runs on flat water with

    faster gybe exit Speed.

    FOX 115 241X69

    Small big board or big small board,

    the sweetspot size for many riders.

    New Fox 115 delivers a versatile

    combination of small board comfort,

    control and responsiveness with

    big board confidence, stability and

    power handling.

    FOX 125 244X71

    Go anywhere style of board that

    maintains top speed, control and

    performance gybing in all water

    conditions. Easily accessible

    Performance.

    FOX 135 249X76

    High performance board for

    maximizing potential in lighter wind

    conditions without compromising

    speed or control. Easily accessible

    and really wide sweet spot range.

    OUTSIDE THE BOX.

    “A mix of computer aided design and precision hand shaping makes the difference. Function does

    not need to be ugly.

    The Fox is designed and built by trained craftsmen to finesse each board’s lines into masterpieces.

    Each prototype is evaluated individually, and refined by the Severne R&D team in a tight and

    efficient process.

    Based in Western Australia, we are able to test and retest our products in some of the best and

    most demanding conditions in the world.”

    PRECISION MANUFACTURE

    Our design process combines the refinement of traditional hand shaping with the precision and

    accuracy of digital manufacture.

    MATERIALS.

    Overbuilt to withstand heavy use through choppy conditions. We use a higher density sandwich

    layer to prevent rocker deformation under continuous impacts.

    The deck also uses a higher density sandwich and has an added bamboo layer to reduce any

    softening between the footstraps. Pre-laminated carbon rails are key to adding enough stiffness for

    responsive performance, but allowing more flexible fibreglass laminates to be used on the deck and

    underside to avoid a harsh ride through rough water. An added benefit of the pre-laminated carbon

    rails is it maintains heel integrity by vertically reinforcing that area under the heels. The susceptible

    nose and tail sections are massively reinforced with carbon.