Posts by t36

    es ist ja für fast alle kein Problem die 40-45 km/h zu erreichen und stabil zu halten.

    das problem kommt jenseits davon, von den Problemen jenseits der 50 km/h barriere nicht zu sprechen.

    zentraler Punkt für die "neue Generation" der Racefoils (PD AEON, Phantom Infinite, F4 2024'er, Z-Fins) ist daher: erleichtern diese moderneren Foils den Bereich >45km/h - sind Sie in dem Bereich (einen sinnvollen Trimm vorrausgesetzt) stabil leichter schnell zu machen - oder nicht?


    Jeder kann sein 91er mit 800 Flügel in beiden Schlaufen stehend in der Böe in den Downwind zwingen und sehr schnell werden - bis er abfliegt ...

    falls die Kontrolle der neuen "Super"-Foils bei höheren Geschwindigkeiten besser ist, als bisher - wäre das super.

    58 Foiltage (10 weniger als 2021 aber mehr Distanz), alle 3 Foilboardgrößen und alle Foils gefahren, etwas mehr als 2TSD Km (plus 25 SUP-Sessions).

    Eine sehr sehr gute Sasion trotz Zeitnot und Eingespannt-sein. Ich konnte an jedem Tag wo ich ans Wasser gefahren bin auch Foilen, Dank dem Foilen.

    PWA Statement: das liest sich ja noch schlimmer - also echte Änderung des Segels mit Umnähen. Okay - dann verdient das P7 nicht anders und Unwissen des Fahrers Soe erscheint bei so großen Änderungen, die im Laufe der Saison gemacht worden, als unwahrscheinlich.


    Gratulation meinerseits an Iachino zum WM-Titel.

    Es gibt nun ein Statement von Iachino und das lässt (leider) Soe und P7 sehr schlecht aussehen (habe die Punkte rot markiert):


    matteo_iachino

    A little clarification on what happened in Japan for my followers and in general for all the windsurfers following the tour. You guys rock and deserve a better information.


    1) rules. There are rules and they have to be followed. If not we would be in a custom tour where we could race on custom boards sails etc. If one rider doesn’t play by the rules, he has a clear advantage.

    2) there is no protest in the pwa. No one protested. There is random check of gear to the riders. All the top 5 were checked. Only one had his sail completely out of specs and out of the margin of error given to the brands

    3) the “mistake” in the sail was as big as more than 2 cm. When we test sails between seasons we do modify them less than a cm and the difference is huge. If I could put those modifications in my racing gear between one event and another I would have a big advantage.

    4) the sail in question has been used in Japan and in previous events too

    5) the rider in question will be able to show his skills. He is young and talented and I think he will manage a great result without any need to cheat

    Gibt jetzt ein Statement von Soe selber - demnach hätte er das Segel überhaupt nicht verwendet:


    A statement has been made by Johan Soe on facebook:

    I'm very thankful for all your supportive comments that I've read regarding the hard work and performance, that I've been putting in to show my talent on the PWA. As you have all read, I was ranking first for the title, but due to one of my sails, which the PWA judges decided that was not fitting the specs by some millimeters, I've been disqualified from the event in Japan. I need to stress that I never used this sail during the event in Japan. Unfortunately, as I did not do the full tour, I had no discards to keep the first place, and was disqualified for having exactly that sail.

    This year, I was not expecting to be able to rank first on the tour, as I could not do all the events. I was busy with finishing school and had no time to train in the summer, as I had to sit for exams the days after important events, or just before. I had to skip the PWA in Gran Canaria due to the same reason. With one event less, half time not training, I was still super stoked to have a better level of a couple riders who had tried the same for over 10-15-20 years.

    Generally, we riders are all working hard to bring our equipment to the max of its performance. I worked double harder than the others as I had a limited time, and I'm sure that this has been seen because being only 20, I was there fighting with the best, or better, being in front of them. When you are busy in so many details, working with a team for such important goals, the variables and details are a lot. Even if I appreciate the work done from the PWA in making sure that the rules are being followed, I'm not sure that the decision taken towards myself was correct, as I never used the sail in Japan.

    Next year no room for other excuses.

    hmm - wenn er angeordnet/gesehen/erkannt/gewusst hat, dass an dem Segel die z.B. Vorlieksbahn eröffnet und neu genäht worden ist - ja, dann ist er "schuldig". Wäre ein großer Skandal dann.


    Nach der Formulierung der PWA geht es darum, dass ein Segel während der Sasion modifiziert worden wäre: bisher wissen wir nur, es geht um das 7,8 und dass eine Latte wäre geändert worden (was auch immer das heißen soll).

    hmm - Wenn das Segel nicht dem eingereichten Original entsprach - dann ich finde es schade, aber absolut verständlich und gerecht.


    Wir wissen nicht, ob es um eine Größenabweichung geht, um eine Änderung der Bahnen mit neuer Naht, ob Absicht oder Versehen, ob mit Kenntniss des Fahrers oder in Unkenntnis usw.


    Wir können nur statieren - die Regel wurde gebrochen und der Fahrer (leider) deswegen disqualifiziert.

    "and it is a fact that when you are on the top, especially with a young talent like Johan, all attentions from judges and other envy competitors are fairly on him to check all his details,"


    ja, da steht schon, dass "das ganz gemein ist, dass man beim Soe jetzt ganz genau hingeschaut hat" ...


    Die Schuld an der Disqualifikation vom Soe trägt nur einer - P7, also letztendlich Cucchi himself. Der Fahrer Soe sicher nicht.

    PWA Statement ist raus:


    Official Statement Regarding Johan Søe’s Disqualification

    Following equipment inspection of the top riders at the PWA Slalom Finals in Japan, Danish sailor Johan Soe, DEN-37, was unfortunately found to have been using a sail that had been modified from its original factory specification and that did not meet the registered specification for the sail, including allowances for all measurement tolerances.

    As such, under the rules regarding production equipment on the PWA Slalom World Tour, the protest committee had no choice but to disqualify Johan from the final event in Japan.

    Whilst we sympathise with Johan to have lost the World Title under such circumstances, the rules are clear and the facts surrounding the modification of the sails, and the discrepancy between the registered specifications of the sails, and the sails Johan was using, are not in question.

    The PWA takes the rules surrounding production equipment seriously and respects the efforts of the vast majority of brands and riders to adhere to the rules and compete fairly. As such, to ignore the use of equipment that had been physically modified and that did not meet the registered specification would have been unacceptable with respect to the fundamental principles of the rules.

    weil ich glaube, dass sich aus der Trennung multiple Probleme entwickeln werden. Je nach dem gewählten Modell (leichtwind foil und highwind slalom als 1 Disziplin vs. 2 getrennte Disziplinen):

    -werden sich die Profis das antun mit 2 x Menge an Material auf den Reisen?

    -werden die Profis sich auf nur eine Disziplin konzentrieren (=Reduktion der Qualität der Fahrer dann)

    -was wird aus den Preisgelder im Falle 2 Disziplinen? Noch weniger als bisher, da 2 Disziplinen?

    -wie reagieren die Sponsoren? Foil gerantiert Resultate in einem Wettkampf - Finnen-SL leider nicht.

    usw.