Was zum Nachdenken:
im Jahr 2000 kostete 1 US $ = 1,2 ?
1 Barrel Öl kostete 60 US $ = 72 ?
in 2008 kostet 1 US $ = 0,62 ?
1 Barrel Öl = 115 US $ = 71.3 ?
Was zum Nachdenken:
im Jahr 2000 kostete 1 US $ = 1,2 ?
1 Barrel Öl kostete 60 US $ = 72 ?
in 2008 kostet 1 US $ = 0,62 ?
1 Barrel Öl = 115 US $ = 71.3 ?
Streber...
Ganz sicher...
Unten drunter ist ein Gewindegang mit einem Plättchen, das wird in die Nut geschoben deiner Box, Du drehst das dann nur noch fest...
Moin,
auch der Letzte soll noch weg, abzugeben ab dem 17.07.2008:
T1 CrossX 87 von 2007, 237cm x 59cm, 87 Liter, 6.5kg (alles Herstellerangabe).
Ist ein schnelles Crossover-Board, Slalom- und Wavegene.
Guter Zustand, war bisher nur ein paar Mal im Wasser.
Bilder sind kein Thema...
Entweder Abholung in 47495 Rheinberg oder Versand.
Preis: 450€ VB, UVPE war 1.399€
Grüße
Totti
Ich habe mal den Topic geändert auf die richtige Schreibweise...
Hey das wäre richtig cool!!! Wieviel willste denn dafür?
Hallöchen,
ja, ich habe noch welche. Ein Bild anbei...
30 Euro incl. versichertem Versand? Kostet neu 79 Euro dies Jahr...
Viele Grüße
Totti
Die Elektronik ist nicht so das Problem, aber das Gehäuse...
Wenn er ein Gehäuse gefunden hat, kann ich ja mal schauen daß ich eine Handvoll Antaris Chips bestelle...
In der Tat braucht man gute Kontakte, dazu dann auch entsprechende Stückzahlen.
Fidelak hat das Teil ja auch nur aus Spaß an der Freud zum Surfen gebaut.
Er verbaut es aber praktisch identisch (nur in einem anderen Case) zu Tausenden in Systemen für die Polizei, Geldtransporte, Security-Unternehmen usw.
Und das Fazit:
Zitat von PWAAlles anzeigenThe 2008 Catalunya Costa Brava PWA Slalom World Cup ? Day Six and Event Summary
Antoine Albeau and Karin Jaggi slay the opposition to claim the top spots at slalom?s second stop on the World Tour.
Situated at the foot of the breathtaking Pyrenean mountains, The Bay of Roses welcomed windsurfing?s elite athletes to its shores for the second clash on the Slalom calendar, from the 10th-15th of June.
Celebrating a decade of competition, La Ballena Alegre 2 campsite once again opened its doors to host the Catalunya Costa Brava PWA Slalom World Cup. Famed for its electric atmosphere, the event attracts fans from all over Europe who come to rub shoulders with their idols at the weeklong windsurfing extravaganza.
The first day of competition kicked off with the registration of the mammoth men?s and women?s slalom fleets. A whopping total of 66 men and 21 women registered, making one of the biggest slalom fleets to compete in a PWA event in the last eight years.
While conditions on day one stayed too light to compete, most of the sailors took the time out to tweak and tune their gear in preparation for the arrival of the wind, which was forecast for the forthcoming days.
Day two of competition greeted competitors to the beach with clear blue skies and a gentle Mediterranean breeze. An epic forecast for the following day allowed the sailors to briefly soak up the Spanish way of life before the imminent the following day.
Day three?s much talked about forecast didn?t disappoint, offering up daylong slalom perfection for the sailors to lay waste to.
Race 1- The Games Begin
Launching into action on day three, competitors hit the racecourse to do battle in hammering Tramontana winds, gusting in excess of 30 knots.
The early rounds delivered a sizable dose of action, including heat two?s battle of old versus young, where Bjorn Dunkerbeck (T1, North Sails) jostled with the UK?s Robby Swift (JP, NeilPryde). The pair took turns breathing down each other?s necks as they negotiated the course at breakneck speeds. Swift was eventually rewarded for his savvy decision-making, claiming victory ahead of Dunkerbeck.
First blood of the day was drawn by Antoine Albeau (Starboard, NeilPryde), who demolished the competition as he cleared a path to the final, and secured victory in the first elimination.
Kevin Pritchard (Starboard, Gaastra) dominated his heats with trademark fast and consistent sailing, rewarding him with a well deserved second place, and Finian Maynard (NeilPryde) capitalized on his blistering straight line pace to claim third.
In the women?s eliminations, the first shock of the day came when Iballa Moreno (North Sails), who?d been tipped to do big things in this event, was knocked out in the first of the semi finals following some iritic decision making at the gybe marks.
Valerie Ghibaudo (Tabou, The Loft) opened up the throttle to win both her semi final and the final. Hot on her heels, Karin Jaggi (F2, North Sails) showed determination to take second place, ahead of Japan?s Ayako Suzuki (Starboard, Gaastra) in third.
Race 2 - The Tramontana Howls
Race two produced ample helpings of fast and furious action, as slalom?s big guns made it their business to stop Albeau?s relentless run of form. The first upsets came in round two, when Albeau?s protégé Julien Quentel (Starboard, NeilPryde) and Cedric Bordes (Tabou, Gaastra) unexpectedly exited the race early when they failed to qualify in their respective heats.
Leading the charge to stop Albeau?s rampage of first place finishes was Micah Buzianis (JP, NeilPryde, MFC), who slayed rivals with machine like precision to claim victory ahead of Albeau in second, and Frenchman Sylvain Moussilmani (F2, Simmer Sails) in third.
The second of the women?s eliminations saw Jaggi?s experience reign supreme, as she pieced together a tenacious run to claim first place. Moreno bounced back from her first elimination shocker to take second, and ex-RSX racer Lee Korzitz took third place honors.
Race 3 - The last chance
The third back-to-back elimination pushed the sailors to the limit, with a cool head required to succeed within a fleet of fully dialled sailors. Fronting up to the challenge was Argentinean Gonzalo Costa Hoevel (F2, NeilPryde, MFC) who muscled past the likes of Bjorn Dunkerbeck, Cedric Bordes (Tabou, Gaastra) and Micah Buzianis to secure second in the race final. Maynard?s determination rewarded him with third, but the undisputed story of the day was Albeau, who delivered a near perfect run of heats to claim his second race win of the day, and cement his position at the top of the podium.
The losers final witnessed an interesting chain of events, when six of the eight finalists crossed the start line early, leaving only Kevin Pritchard and Steve Allen (Tabou, Gaastra) left to compete in the surreal match race. Pritchard seized the opportunity to showcase his skills and came away with the victory.
The day concluded with the third of the women?s eliminations. The ensuing bout saw age old rivals, Jaggi and Ghibaudo advance from their respective heats, paving the way for an exciting final showdown.
However, the final was to take an unpredicted turn, when Jaggi and Ghibaudo both went over the start line early, opening the door for Iballa Moreno to steal her first victory of the contest, with Lee Korzitz coming in second, and France?s Alice Arutkin in third.
Day four served up some testing conditions for the fourth elimination. Unfortunately rain, thunder, and lightening called a premature end to proceedings, but not before Sylvain Moussilmani, Nicolas Renard (Tabou, Gaastra) Antoine Questel (Mistral, Loft) and Ben Van Der Steen (Exocet, Simmer Sails) had the chance to progress from heat one.
Overcast skies meant the remaining two days of competition were spent frustratingly waiting for the wind to arrive, and with the event?s deadline drawing ever closer, the race committee announced the end of the event on the afternoon of day six, writing this awe inspiring chapter into the chronicles of the 2008 season.
Event Results- Men?s Fleet
1st Antoine Albeau
2nd Finian Maynard
3rd Micah Buzianis
Women?s Fleet
1st Karin Jaggi
2nd Iballa Moreno
3rd Lee Korzitz
You can review the event at www.pwaworldtour.com <http://www.pwaworldtour.com> , where you can use our:
? Live ticker service for race-by-race bulletins
? Live elimination ladders
? Results Tables
? Daily news summaries
? Video footage of all the action
? Awesome action photo galleries
Or, for more information please contact the PWA office via info@pwaworldtour.com
Š PWA / Andrew Buchanan
Wie sehen die aus?
Ich finde das Segel schaut so nach Insekt aus :D, weis nicht warum
Ein heisses Bienchen...
Hi Oli,
ist ja nun auch ein völlig anderes Modell. Irgendwo sind ja Unterschiede nötig auch zwischen den Modellen eines Jahres.
Ich kann Dir aber sagen, daß die 2009er Segel ziemlich geil aussehen. Zumindest in schwarz/rot habe ich sie alle gesehen, sei gespannt bis die Veröffentlichung ist...
Grüße
Totti
Vielleicht sind ja auch nur die Sticker aus...
Stimmt daran hab ich gar nicht mehr gedacht.
Was wäre eigentlich im Falle eines sehr kurtzfristigen Sponsorwechsel? Müsste er wohl trotzdem die angemeldeten Bords fahren oder? Oder halt nicht antreten?
Is schon recht "komisch" das im Segel keine F2 Logos mehr sind. Alles sehr bednklich, evtl war er F2 einfach zu teuer...
Du mußt bei der Einschreibung eines jeden Worldcups deine Boards anmelden. Während der 7 Tage wird wohl niemand den Sponsor wechseln.
Während der Saison kannst Du schon tauschen, wenn die Boards denn als Serienboards angemeldet wurden...
Auf den Fotos sieht man auch klar und deutlich, daß er kein F2 Logo mehr in den Segeln fährt...
Weis man, ob er aber Bords von F2 gefahren hat, bzw noch fährt (Bilder oder so vorhanden) Evtl Sponsorenwechsel? Kann mir kaum vorstellen, dass so jemand auf einmal ohne Brettsponsor dasteht oder?
Bei der PWA mußt Du vorher festlegen, mit welchen 2 Boards welcher Marke man je Worldcup fährt (Slalom). Diese Boards müssen Serie sein. Finian hat F2 SXTE angemeldet, aber im Ranking steht nicht F2 dabei. Bei anderen F2 Fahrern schon...
Das Thema habe ich gesucht. Damals habe ich schon die Frage gestellt wohin Finian Maynard gewechselt ist weiß das zufällig jemand?
Gruß Florian
Komischerweise wird er im PWA Ranking auf einmal nicht mehr mit F2 gelistet, andere Fahrer sehr wohl. Angetreten ist er aber mit F2 Boards.
Game is over, Albeau hat gewonnen vor Maynard und Buzianis.
Herzlichen Glückwunsch...
Ich schätze mal, daß das auch heute da nix mehr wird...