Maui Sails 2010

  • Anbei ein Bild vom neuen Maui Sails TR6.


    TR-6 Range:
    4.3, 4.7, 5.1, 5.5, 5.9, 6.3, 6.6, 7.0, 7.6, 8.4, 9.2, 10.0, 11.0, 12.0


    TR-6 XT Range:
    5.9, 6.3, 6.6, 7.0, 7.6, 8.4, 9.2, 10.0, 11.0, 12.0


    Gruß Florian

  • XT soll Technora sein? Preislich auf jeden Fall eine Hausnummer... :eek:

    Dieser Text wurde nach alter, neuer und eigener Rechtschreibung geschrieben und ist daher fehlerfrei!
    Tipp Weltmeister F1 2011 & 2013, Tipp Team-Weltmeister F1 2009, 2010, 2011, 2017, 2019, 2020, 2021!


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    Verbrauch derzeit:
    810081.png, mit C253.
    595812.png, mit R107.
    896532.png, mit E28.

  • Über 50% Aufpreis ist mal ne Ansage :)
    So schön es auch aussieht...

  • Wenn schon, dann so bitte schön...


    http://www.tackfilm.se/en/?id=1259345845364RA97&q=low



    :spam:

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  • Mein erster Gedanke war nur was das mit MS zu tun hat :D
    Sehr gut ^^


    Edit:
    OK Totti, auch nicht schlecht :D

  • XT soll Technora sein? Preislich auf jeden Fall eine Hausnummer... :eek:


    xt ist Technora, richtig. Scheint teures Tuch zu sein, welches ja auch im neuen Ghost verwendet wird.
    Da gibt es auch gewaltige Preisunterschiede verglichen z.B. mit dem Global.


    Global 6,2qm 589,-
    Ghost 6,1qm 715,-


    mal sehen wie sich das so anfühlt. Ghost`s bekomme ich auf alle Fälle Ende 1.Quartal 2010 rein. TR ´s in xt Version eher nicht, denn mit dem üppigen HVK ist natürlich auch der HEK entsprechend. Da lege ich mir doch eher 3 Freeridesegel mehr ins Lager :)


    Aloha Doc

  • Maui Sails TR-6 2010 : Perfect evolution


    MauiSails’ entry for the 2010 racing season is TR-6, the perfect evolution of easy to manage power and acceleration, comfortable handling, and impressive speed. World Championship results in Formula, and Pro Slalom and Speed wins are in the lineage of the TR design catalogue, and the feedback and observations of the competitors who test and perform with them provides the foundation of the development. Each year there is a search for the elusive ideal, and the TR-6 is our statement.


    Small adjustments to the outline increase tip span, reduce boom length, and in combination with batten angle changes, make the twist even and correct for each situation. A flexible material panel in the lower sleeve evens tension and allows for slightly more cam pressure with positive rotation. Sleeves are smooth and the powerful lower sections are stable for high end control and speed.


    The continued use of our custom load cell is developing a data base which helps us to maintain the same feel throughout the range and to make the transition from size to size and mast to mast progressive and dependable, assuring similar handling character and performance. By utilizing this scientific method of development we are able to define the tension required to adequately form the skin of the foil, bend the mast appropriately, and balance luff curve against twist. A soft feeling responsive wing is the final result.


    Whether you are looking for superb light wind Formula with our outstanding 12.0, excellent mid-range Slalom performance, or maxed out overpowered Speed sailing, the TR-6 will blow you away with its fantastic all around characteristics, made for sailing that is fast… and fun.


    We will continue to use ODL04 Technora™ X-Ply from Dimension Sailcloth for our larger Slalom and Formula sails in the XT range. Significant weight savings, superb durability, and World Champion performance supply the added value and make the TR-6 XT the perfect choice for high level competition. The MauiSails SRS 100% Carbon race masts and the super-stiff MauiSails Monocoque Carbon Race Booms complete the perfect rig package…l get ready to race and win.


    Features:


    • Low profile batten tensioners with load oriented attachment for smooth leech
    • Logical aerodynamic outline for most effective sail area
    • Flexible composite sleeve construction for smooth balanced tension
    • Light weight clew fitting with loop attachment for easy rigging
    • Brass and stainless steel tack pulley eliminates rust
    • Batten tensioner wrench in stainless steel
    • Tube/rod battens with tapered pockets produce accurate tension
    • Urethane head bumper
    • “Tie-me-up” sail organizer for simple storage of rolled sail
    • Accurate specifications for easy tuning
    • 1000 denier Kevlar™ reinforcements of all seams, batten pockets, and edges create a load resistant skeleton
    • Zippered neoprene boom cutout for aerodynamic entry
    • Tough tack and lower sleeve padded reinforcement for chafe and impact
    • Mesh pockets for line and key storage
    • Full support on our http://www.mauisails.com forum community includes participation of the entire design and test team.
    • Low tension shaping makes rigging and tuning a breeze.





    Maui Sails TR6 XT 11.0 (Pics from The Windsurfing Shed / Seabreeze.com ) :



  • Hi !
    Wo ist denn das Loose Leech ?

    Achim.


    Rausgebügelt! :D
    Wenn man das Masttop mit der einen Hand festhält und mit der anderen das Segeltop nach unten drückt, spannt sich das Achterliek und das Loose geht...

    Im oberen Bild sieht ma aber tatsächlich nicht so viel LL, aber vielleicht liegt das auch ein bisschen am Material.

  • Ja, aber etwas mehr Spannung kann es sicher noch vertragen ;)

  • Ich verstehe nicht, wie man für 300 gramm weniger so viel mehr geld zahlen kann ...^^


    grüße OLI


    Naja, Du willst ja auch keine Rennen damit gewinnen... ;)

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  • Ich finde den Preis für die xt etwas übertrieben. Mein 11er Aerotech VMG wiegt ~7,3 kg (ist aus ähnlichem/dem gleichen Material gefertigt) und hatte aber einen VK von ca. 880euronen...


    Aber schön sehen die Segel aus...und das sicher auch noch nach 2-3 Jahren :-)

  • Ich finde den Preis für die xt etwas übertrieben.
    ................:-)



    nun ist es ja so, das derjenige, welcher sich solche Segel anschafft zu 99% auch auf Regattaebene irgendwo mitmacht. Ansonsten gibt da meiner Meinung nach kein Sinn, nicht mal für den ambitionierten Hobbyracer für den Geld kaum ne Rolle spielt. Auch kommt man mit einem Exemplar selten um die Runden, braucht also gleich mehrere davon. + passende Masten + Carbongabel.
    Insofern gibt es natürlich die Alternative ein Komplettpaket zum Teamfahrerpreis zu erwerben. Meines Wissens kann man da bis zu 50% vom HVK abknappern. Man sollte halt beim DWSV oder VDS Mitglied sein, und dann auch tatsächlich irgendwo teilnehmen um die Marke Mauisails zu präsentieren. ..man muß auch nicht unbedingt gewinnen :D leistungsbezogene Teamfahrerverträge gibts bei Mauisails nicht, m. W. nicht mal irgendwelche "Verträge"
    Bewerbung aber bitte nicht an mich, sondern nur an Tom unter info@tpesport.de senden.


    Aloha Doc